Uklanjanje virusnih bradavica

virusne bradavice uklanjanje varaždin

kako ukloniti virusne bradavice

Kako liječiti virusne bradavice !

Virusne bradavice su vrlo čest oblik virusne infekcije koji se može pojaviti na bilo kojem dijelu tijela, no najčešće su promjene prisutne na dlanovima i tabanima. Riječ je o infekciji sa tzv. HPV virusima (Humani papiloma virusi), koji često u kožu ulaze na mjestima sitne traume tj. oštećenja kože ili sluznice (npr. ubod trna).

Zadržavaju se  na područjima gdje je koža topla, vlažna i podložna iritacijama i ozljedama ( poput kože stopala ). Mjesto ulaza virusa može predstavljati i neka druga bolest kože, npr. atopijski dermatitis.

S obzirom na izgled razlikujemo tzv. obične bradavice koje su najčešće prisutne na rukama i prstima; zatim tzv. ravne bradavice- kvržice veličine prosa, u boji kože, prisutne na hrptovima šaka ili na licu. Filiformne bradavice su tanke, zašiljene bradavice koje se najčešće pojavljuju na licu, u blizini usana i nosa.

Plantarne bradavice zahvaćaju stopala i mogu biti brojne, raspoređene poput mozaika. Upravo ta vrst bradavica izaziva izrazitu nelagodu, jer su vrlo često smještene na mjestima pritiska stopala, pa stoga prilikom hodanja ili trčanja izazivaju vrlo neugodnu bol. Što su „starije“ one su rožnatije, dublje i izazivaju veće smetnje. Također, veća je i mogućnost autoinokulacije tj. prijenosa virusa bradavice na druga područja kože kod istog bolesnika.

Vrlo neugodne su i bradavice smještene uz rub noktiju. One se vrlo bolne i  teško ih je odstraniti.

Potreban je oprez, jer se virusnim bradavicama mogu zaraziti i druge osobe, npr nošenjem zajedničke obuće!

Što se liječenja tiče, zasad ne postoji specifično liječenje, usmjereno direktno protiv uzročnika – virusa; već se liječenje temelji na uklanjanju promjena kože ili sluznice koje su zahvaćene tom HPV infekcijom.

Liječenje je dugotrajno i potrebno ga je, najčešće, više puta ponavljati.

Često se primjenjuje terapija tekućim dušikom, struganje bradavica tzv. oštrom žlicom, njihovo radiovalovno ili kirurško uklanjanje. Vrlo je važno pritom upozoriti pacijenta da izbjegava dodatnu iritaciju liječenog područja, te da se pridržava preporučenih mu mjera.

Za sve upite i info. kontaktirajte nas na 042 302 904 ili info@dermatologija.hr