Atletsko stopalo

Atletsko stopalo je vrlo česta infekcija stopala, koju „zaradi“ svatko, barem jedanput tijekom života.

Češće se pojavljuje kod adolescenata i odraslih muškaraca; no isto tako se može razviti i kod žena i djece. Unatoč relativno jednostavnom liječenju, infekcija se može često ponavljati.

Uzročnici atletskog stopala ili gljivične infekcije nogu, su vrste gljiva koje izuzetno dobro rastu i razmnožavaju se na površini ljudske kože, osobito na stopalima. Najbolje rastu u tamnoj, vlažnoj i toploj sredini; pa je tako stopalo, zatvoreno u cipelu, njihovo idealno hranilište.

Čovjek se najčešće zarazi hodajući bos npr. u svlačionicama, sportskim dvoranama, bazenima i sl. Osobito jim pogoduju topla i vlažna stopala, u tijesnim čarapama ili cipelama, odnosno kada koža ostaje vlažna nakon kupanja, plivanja ili vježbanja.

Promjene na koži kod atletskog stopala se očituju u obliku crvenila, ljuštenja ili čak pucanja kože. Ponekad mogu biti prisutni i „mjehurići“, te izrazit svrbež kože. Vrlo često se i između pojedinih prstiju nogu vidi crvenilo, ljuskanje i pucanje kože „do živog“.

Nakon kože, gljivična infekcija često zahvati i nokte. Oni postaju zadebljani, deformirani i bolni.

No, s obzirom, da slične promjene na koži pa i noktima mogu biti posljedica i nekih drugih bolesti (npr. psoriaze, alerg. dermatitisa…), savjetuje se pregled kod dermatologa.

On će uz pomoć uzorka uzetog sa površine kože, moći potvrditi da li je riječ o gljivičnoj infekciji, te savjetovati odgovarajuću terapiju. Ona u većini slučajeva podrazumijeva primjenu krema na oboljelim područjima, a u iznimnim slučajevima (osobito ako su zahvaćeni i nokti) i uzimanje tableta.

Od preventivnih mjera važno je sušenje kože nakon kupanja, plivanja i sl. Također je preporučljivo nošenje zračne i ne pretijesne obuče od prirodnih materijala; pamučnih čarapa koje dobro upijaju  vlagu…

Za sve upite i info. kontaktirajte nas na 042 302 904 ili info@poliklinikaVivaderm.hr