Njega stopala

KAKO NJEGOVATI STOPALA

Njega stopala

Dolaskom ljeta posvećujemo  pažnju  izgledu  naših stopala i noktiju!

No, nakon ljeta briga o njima je još važnija! Imati zdrava i njegovana stopala važno je svakom čovjeku! Na njima počiva težina cijelog našeg tijela, pa stoga problemi  stopala mogu ometati svakodnevni život.

Probleme često uzrokuju neudobne cipele, iskrivljeno hodanje ili naprosto suha i ljuštenju sklona koža. Kod mlađih osoba, najveće probleme uzrokuje nezdrava, pretijesna i neudobna obuća, kao i visoke potpetice; dok kod starijih, suha i oštećena koža te ortopedske deformacije. U oba slučaja prekomjerna težina ili neke druge bolesti organizma ( poput šećerne bolesti ), mogu prouzrokovati dodatne neugodnosti.

Najčešći problemi sa kojima se susrećemo na koži stopala su uz gljivična oboljenja. Ona mogu zahvatiti kožu stopala ili pak nokte. Tada se na koži najčešće primjećuju ljuske ili sitni „mjehurići“ praćeni svrbežom ili pak „ranice“ između pojedinih prstiju stopala (najčešće između 4.i 5.ili/i 3. i 4.prsta).

Gljivično oboljeli nokti su žućkasto obojeni, deformirani- neravni, bolni na dodir ili pritisak obuće. Vrlo često su prisutna i zadebljanja kože koja nastaju na mjestima pritiska, poznata pod imenom „natisci“ ili kalusi. Oni uzrokuju neugodne, tupe bolove prilikom hodanja, pa pacijente često tjeraju na iskrivljeni hod. Uz njih često nastaju i tzv kurje oči“ ili klavusi. Riječ je o tvrdim, rožnatim, pomalo dugoljastim tvorbama, čiji je središnji, tvrdi vrh u obliku trna, izrazito bolan na dodir ili pritisak obuče.

Ne manje česti su i urasli nokti, osobito nokti palčeva. Najčešće nastaju kao posljedica nepravilnog rezanja i oblikovanja noktiju ili pak deformacije noktiju uslijed povrede ili bolesti noktiju (npr. gljivičnog oboljenja, psorijaze…).

O suhoj, ljuskastoj i popucaloj koži  peta, osobito sada, nakon ljeta, da i ne govorimo! Na stopalima se dakle, javljaju različiti zdravstveni i estetski problem, koji nerijetko zahtijevaju usku suradnju liječnika, najčešće dermatologa, te stručne osobe koja provodi tretmane medicinske pedikure.

Liječnik će svojom terapijom izliječiti bakterijsku ili gljivičnu infekciju kože, predpisati odgovrajuću terapiju i za oboljele nokte ; dok će educirano osoblje stručnim i pažljivim tretmanom medicinske pedikure pripomoći da se do izliječenja stigne brže!

Postupcima medicinske pedikure mogu se ukloniti i neugodni kalusi i klavusi ali i „natjerati“ urasli nokti na pravilan rast.